keeskops.reismee.nl

Op zoek naar de het sleuteltje....

Kees heeft er weer een drukke nacht op zitten maar nadat hij gewekt wordt door zijn zuster zien we al snel dat hij er zin in heeft vandaag,dus wij ook!Opgewekt stapt hij uit bed om zich richting ontbijttafel te begeven.Het gebruikelijke ritueel volgt:Ontbijtje,boodschapjes en een verfrissend duikje in het zwembad ,dit laatste overigens zonder Kees,meneer weigert een plons te nemen zonder dolfijn.Structuur,structuur en nog eens structuur,hierbij gedijt onze zoon het best.Een tropisch buitje lijkt de verzengende hitte enigszins weg te nemen maar al snel laat de koperen ploert zien waar deze goed in is. Wat ons opvalt is dat Kees een duidelijk onderscheid maakt tussen de opvoedkundige taken tussen zijn vader en moeder.Aan en uitkleedtechnisch laat hij het beste zien als Len er bij is en de "praatsessies"laat hij het best horen bij mij.Mannen onder elkaar begrijpen dit.... Uurtje of 12 starten we,vol verwachting,onze luxe bolide om ons richting het CDTC te verplaatsenen.De tip van Wendy en Yvonne om Kees iets in zijn handen te geven tijdens het lopen om zijn dwangmatigheid van het na iedere 2 meter de grond te "moeten"aanraken heeft effect.Een door hemzelf vernielde knijper sorteert het gewenste resultaat.Vol trots beseffen wij dat dit een wel heel bijzonder kind is,en...dat is het! Afwachtende in de hiervoor bestemde ruimte zien we een heel enthousiast mannetje,wat een energie spat hier vanaf!De plaatselijke fotografe schiet haar digitale camera vol.Sam vermaakt haarzelf met de aanwezige Lego.Al spoedig verzamelt het aanwezige personeel zich om haar heen en op de vraag met wat zij gemaakt heeft antwoordt de schat met het volgende;"dit is het vliegveld en dit is Curacao en dit is Kees en die leert hier praten....."Wat een steun en toeverlaat zal zij toch zijn voor haar grote/kleine broer!!! Enkele minuten later wordt Sam opgehaald voor de kidsclub,iedere dag weer een verrassing voor onze kleine meid.Kees verdwijnt met zijn"eigen" meiden achter de coulissen. Nadat Kees in het water ligt met zijn gehele gevolg zien wij iets dat wij van deze afstand nog niet eerder bespeurd hebben,de interactie met Deedee begint groteske vormen aan te nemen....... Dit wordt tijdens de evaluatie bevestigt en Wendy vertelt ons dat zij op zoek is naar de sleutel.Flinterdun is het lijntje... Een 3e therapeute wordt op Kees toegelaten.Stevig gesprek volgt.Moei Ijk.Maar ook zij bevestigt dat er nog zo onwijs veel uit te krijgen is uit ons ventje.Kees,kom op,waar is dat fucking sleuteltje?! Nogmaals,we zijn absoluut op de goede weg en ik ben er van overtuigt dat we dit sleuteltje gaan vinden.. Over de roti zal ik julie niet meer lastig vallen,de kinders hebben genoten van een oerhollands portie poffertjes met poedersuiker.... P.s.dit blog is reeds zo ongeveer 2800 keer bekeken ,ik denk een absoluut record sinds de uitvinding van het internet...Ga zo door,misschien verdienen we wel een 2e kans om deze,nu al,successtory te herhalen

Flip en Jannie

Top, om dit te lezen en dan aan het werk te gaan, hier krijg je toch allemaal energie van, fijne dag en groetjes.

Kees en Liesbeth

Blijft ontroerend en mooi om te lezen. Geeft warmte...
De sleutel zal gevonden worden hoor; het gaat al zo goed; geweldig die foto's! En zo lief om over Sam te lezen. Hartsikke trots op jullie! Lieve Kees, je bent een kanjer!

de onderwatertjes

het sleuteltje vinden jullie, misschien nu, misschien later maar dat komt wel goed. En dat Kees bijzonder is zeker weten, hij raakt ons allemaal.
nog een keer???wij gaan weer fietsen!!
dikke kus en ga zo door

Alice&dolf

8uur hier. Koffie en jullie verhaal lezen. Wat weer intens. Dat mannen onder mekander. ......prachtig.....Kees heeft de zus die hij verdient! De ouders ook trouwens!xxx

mascha, gab en kinderen

prachtig om jullie verhalen te lezen! het is mooi om te lezen dat het zo goed gaat, geniet ervan!
liefs gab, mas, teun, lot, pien en saar

Corry

wat weer een prachtverhaal en zo vol vertrouwen. Houdt dit vast.
Het blijft heftig voor allemaal maar het voelt goed
lieve groetjes uit Limmen

t joke

prachtig geschreven ik hoor het Sam bijna zeggen

Tiny

Leef met jullie mee hoor

Stichting KEES

Kees wat ben je toch een topper! Het bestuur van je eigen stichting is al druk doende met nieuwe plannen om dit alles een vervolg te kunnen geven. Wij trots op jullie wat de uitkomst ook moge zijn. Veel plezier en succes nog de laatste dagen, de sleutel gaat gevonden worden! Johan, Stef, Niels, Jan en Jeroen

sandra

helemaal super en ik ga wel weer in de kaartenverkoop want de waterrekening wordt natuurlijk superhoog want kees is straks niet onder de douche weg te krijgen thuis!! :)

loes

wat er ook gebeurt,deze ervaring kan niemand jullie afnemen!

Opa Cock en Oma Ria

Wat weer een prachtig verhaal over Kees en Sam.Wat een knappe schatjes toch.Groeten en kusjes van ons.

tante

Geniet van jullie verhalen en heerlijk dat het zo goed gaat.
En we gaan weer kaarten verkopen voor jullie volgende reis!!! liefs Anneke

Marit,Pet,Billie en Moos

Lieve,dappere Kees,
Wat doe jij het goed zo ver weg van huis!
Al meerdere keren ons petje afgenomen voor Siem en Lenny,
nu een hele grote zonnehoed voor jou,
Je bent een kanjer! kus voor je zus.
liefs uit Heiloo.

gerard van t joke

wat schrijf je mooi, vader