keeskops.reismee.nl

Magische momenten......

Vanmorgen vroeg worden we dit keer niet gewekt door Sam.Nee.....een kletsende en kwebbelende Kees doet ons opveren uit bed.Bewonderenswaardig moment!Normaal gesproken twijfelen we op dit tijdstip of er wel genoeg zuurstof in de lucht aanwezig is maar deze gebeurtenis zorgt ervoor dat we blij en opgewekt aan de koffie verschijnen. Het gebruikelijke ochtendritueel speelt zich weer af.Len en Sam spartelen in het heerlijke zwembadje en ik bedien mezelf met het zoveelste bakkie pleur.Kees passeert en op een nonchalante manier vraag ik of hij ook niet eventjes van het zwembad gebruik wil maken.Binnen een mum van tijd(echt enkele secondes) ontdoet hij zich van broek,luier en shirt om vervolgens zijn zwembandjes te pakken en zich richting zijn moeder en zusje te begeven.Hij maakt dankbaar gebruik van de vraag.Kees,jongen laat dit nou wat vaker zien!Zijn vader blijft beduust achter en knijpt zich enkele malen in zijn gespierde bovenarm,om te kijken of dit zich niet allemaal in een droom afspeelt.... Vol spanning(papa,je ben een seenuuleier hè?,aldus Sam)rijden we richting CDTC ,niet alvorens eerst een afspraak met de symphatieke roti boer gemaakt te hebben om ons vandaag eindelijk van een bordje van dit Surinaamse culinaire hoogstandje te kunnen voorzien. Aangekomen bij het CDTC vervolgt Kees,met zijn knijper, geroutineerd zijn weg.In de wachtruimte kunnen we Wendy en Yvonne vol trots melden over de ontwikkelingen van onze zoon.Ook tonen wij hen hier een filmpje over hoe we er "thuis" mee bezig zijn.Na de bemoedigende complimenten van deze 2 schatten verdwijnt Kees richting oefenruimte. Zwemtijd volgt en al snel bespeuren we van gepaste afstand een Kees die er zin in heeft.De ons wel bekende vreugdekreetjes zijn niet van de lucht.Tijdens de oefentijd op het dok zien we al snel witte rook opstijgen vanuit Kees zijn dok.Meneer mag bellenblazen als dank voor geleverde prestaties. Tevreden besluit ik om een verkoelende versnapering voor ons 2 te gaan halen en bij terugkomst,lopende op de brug zie ik een ontspannen Kees op Deedee dobberen.Kees krijgt mij in het verzier en dan.....een magisch moment volgt!Met zijn mooie kijkers kijkt hij me recht in de ogen en een overtuigend "PAPPA"volgt!!!!De emoties maken zich over ons meester!!! Dat Kees technisch in staat is om het woordje papa in de mond te nemen wisten we al,het nazeggen van woordjes noemt men papegaaien ofwel echolalie,maar deze keer was dus echt andere koek!!!Wij moeten hierbij echter optekenen dat 1 zwaluw nog geen zomer maakt daar Kees wel vaker iets in zijn safedepositbox stopt,maar toch,we willen jullie als trouwe lezer dit magische moment niet onthouden! Tijd,en dat nemen ze hier voor ons,voor de evaluatie.Moe maar voldaan wachten we wat Wendy ons te vertellen heeft.Wendy meldt ons dat zij er zowat slecht van slaapt om te kunnen ontdekken waar Kees het sleuteltje van zijn kluis bewaart....Echter...zij denkt dit mysterieuze mannetje te kunnen ontrafelen.Wij krijgen een ander ventje mee terug richting ons koude kikkerlandje.Dit zal niet voor iedereen te bespeuren zijn maar in eerste instantie voor ons wel!!!!!!!!!!!!!!!!!! In alle consternatie vergeten we zowat onze dochter.Ook zij heeft een werelddag!Tante pollewop krijgt vandaag een cursus dag tot dolfijnen trainster.Machtig mooi om te zien dat de dolfijnen de orders van dit kleine grietje opvolgen! Morgen mogen wij het schouwspel van dichterbij volgen wat ons in de gelegenheid brengt om jullie wat duidelijkere foto's te tonen. Hongerig pikken we op de terugweg onze roti op en na het verorberen van deze heerlijke maaltijd besluiten we om morgen bij deze goedlachse tante wederom een order te plaatsen. Bij thuiskomst probeert Kees zich het woordje"mamma"meester te maken,dit gaat hem goed af,en jullie raden het al..... Het is gericht naar zijn moeder!!!!!! 's Avonds nog een behoorlijke aanvaring met onze zoon,maar het opgetankte zelfvertrouwen van zowel Kees als zijn ouders zorgt ervoor dat we nu boos durfen en kunnen zijn opdit soms recalcitrante ventje.Straf volgt.....Ontdaan zien we dat hij zijn ruzie met ons even later wil(en kan)goedmaken!! Lang verhaal kort:Een absolute topdag!!! Met veel verlangen zien we jullie reacties tegemoet,dit motiveert ons zo om deze ingeslagen weg te vervolgen! Bis morgen!!!!!!

Karen

Yeeeeh! En trots op kees, jullie en Sam.Meer hoef ik niet te zeggen! Xx

Dimph

Joehoe! chicken skin all over! Wat een geweldig moment moet dat zijn geweest. Trots op jullie! Het komt allemaal goed daar. Kus

iwan

top om dit allemaal zo te lezen en te horen. geweldig gewoon. en eindelijk die heerlijke roti. superb.

Pap en mam

Geweldig.... Meer kunnen wij niet zeggen , zal het dan toch!!!! Geef hem een hele dikke kus van ons ook voor Sam xxxxx

Flip en Jannie

Bbbrrr, ik sluit me dus geheel bij Dimph aan. X

Astrid

Wat een kanjer! Geweldig! Zo mooi om te lezen! En dan die kleine tante pollewop,haha,wat een wijfie!! Xxx

Kees en Liesbeth

Wat een geweldig begin van deze dag om dit te lezen!
Wat moet het voor jullie toch bijzonder zijn zo! Pappa en Mamma zeggen en gewekt worden door een kwebbelende Kees....ontroerend! Zo mooi!
Liefs voor jullie en een dikke kus ookxxxx

Brigitta

Super bericht zo op de vroege morgen. Kees we zijn trots op je. Wat een kanjer van een buurjongen hebben we toch !!

Diana Bos

Super super, echt vet gaaf.
XXXXX

Marian van der Heijdt

Wat een dag met een gouden randje dat je kind je aankijkt en papa en mama tegen je zegt, fantastisch!!! Geweldig dat het goed gaat met Kees ( dan gaat het ook beter met jullie) . En dan die dochter van jullie met haar verborgen talenten , petje af voor die tante. Heerlijk een dag met van die hele mooie en bijzondere momenten hoop dat er nog vele mogen volgen voor jullie. HEEL TROTS ZIJN.

t joke

wat geweldig...en ooo wat knap dat jullie boos op Kees kunnen zijn

Linda

Badjes in mijn ogen ;-) Wat moet dat een fantastisch moment zijn geweest voor je Siem. Ik hoop dat er nog vele volgen. Jullie verdienen het zeker om nog vaker de mogelijkheid te krijgen om naar Curacao af te reizen. Deze reis kan alvast niet meer stuk. Zet hem op Kees, je kan het! We zijn allemaal trots op je. Ook super knap van Sam dat ze de dolfijnen al kunstjes kan laten doen. Geniet nog van jullie dagen daar en van elkaar. xx Linda en natuurlijk ook van Frank en Juul en Fleur.

Wemdy Hoetjes

Lieve Siem en Len,

Met een brok in m'n keel lees ik iedere dag jullie verhalen en met de liefste bedoelingen......ik wist dat Kees het kon en zou laten zien. Zo trots op jullie voor het doorzetten hiervan en nu gaan jullie de vruchten plukken. Altijd al in het fruit geweest,dus dit wordt een makkie.
Het schommelende resultaat is goed voor besef voor anderen,dat deze therapie echt heel pittig is voor Kees zelf,maar ook de rest van het gezin.
Ik leef met jullie mee, en vooral nu,met een gezonde jaloezie voor het rustige eiland.
Dikke kus en tot morgen.xxx

Opa Cock en Oma Ria

Wat geweldig voor jullie allemaal dat ons moppie jullie echt pappa en mamma noemt.Sam zei het gister al dat haar broertje in Curacao leert praten!!!!!Superblij,tranen,lachen.Heel veel kussen voor Kees,Sam, Pappa en Mamma.

jan en tecla

Fantastisch bericht voor de achterblijvers in Holland om de dag mee te beginnen.
Geniet ervan!

Corry

Het is ontroerend om te lezen en oh zo mooi wat zich vandaag bij jullie allemaal afspeeld heeft.
Soms weet je niet wat je moet schrijven maar het meeleven met jullie grijpt mij wel aan.

lieve groetjes

Margo

Wauw, wat weer een geweldig verhaal! Kan het niet eens met droge ogen lezen. Heerlijk om als ouders zo trots op Kees en natuurlijk ook op Sam te kunnen zijn. Maar uiteraard mogen jullie ook supertrots zijn op jullie zelf en elkaar! Zie alweer uit naar jullie volgende verhaal, maar nog meer om jullie weer te zien.
Big hug van Margo

Angela, Artina en Tess

Kippenvel !!!!

Alice &dolf

Goede morgen. Wat een heerlijke dag. Ook voor ons hier in heiloo. voor. . De krant uit jullie verhaal. ...wat een emoties....en weer het besef.. hoe Moeilijk het soms kan zijn om de juiste aanpak. te vinden...dank, dat jullie dit met ons delen. geweldig!!
xxx

sandra

vandaag stapte ik chagerijnig uit bed, moe en iedereen in huis wilde wat anders als ik...laptop eindelijk open en even de mail lezen en dan.. hoera kees!! een tipje van de sluier want er volgt nog veel meer dat voel ik gewoon (en hoop ik zo) je hebt er in ieder geval vandaag voor gezorgd dat ik met een dikke grijns rond loop!! en wat heerlijk dat sam het ook zo goed naar dr zin heeft ben benieuwd naar de foto's!!

mrhbeers@hotmail.com

Kippevel als ik lees dat Kees voor het eerst Pappa en mamma zegt

Ome John

Go for it Kees! Het samen spelen met de houten treintjes zal nog leuker worden, als we ook wat te kletsen zouden hebben.

anneke

Ik ben er helemaal stil van!!!

de onderwatertjes

GEWELDIG!!!!!! wat een emotie's op dat zonnige eiland.
en Sam toppertjes om de dolfijnen te laten luisteren naar jou.
weer een verhaal met kippenvel en natte ogen, ga zo door alle 4, met up's en down's en kleine stapjes tegelijk komen jullie er.
dikke X en een knuf

Tiny

Papa Mama wat fijn voor jullie om dat te horen.
Ik wist ook niet en vele met mij denk dat Siem zo,n goeie schrijver was.Je vertel het zo goed dat ik er bijna getuigen van kan zijn.Heb bewondering voor jullie alle 4 xxxx

Roos

Wauw wat een geweldige dag! Krijg er tranen van in me ogen! Zet hem op allemaal! xxx roos

Monique van Schagen

Via m'n zus Margo ben ik net op de hoogte van jullie website. Wat een mooie verhalen en geweldige ontwikkelingen. Jullie kunnen trots zijn op jullie kids en jullie zelf dat jullie deze ontdekkingsreis ondernemen! Geweldig!

Arlette Zoon

Toppie Kees, wat een feest, kanjer!
X van ons

marian kops

geweldig om te lezen luitjes!!
al jullie inspanningen worden beloond!
dit is genieten!!

loes

dit is natuurlijk wat iedereen graag wil horen,ben zo blij voor jullie.we gaan nu naar portugal maar worden door martine op de hoogte gehouden van jullie avonturen.dikke kus voor jullie 4en!

Stefan

Heerlijk om dit te lezen.

Lot

Met tranen in mijn ogen lees ik dit verhaal! Geweldig!!! Zet 'm op Kees! X

Francisca

Hoi Len en Siem,

Van Karen wist ik dat er een enorm inititiatief is genomen om de dolfijntherapie voor Kees te kunnen laten plaatsvinden. Wat geweldig dat het is gelukt en nog mooier om te lezen dat er positieve ontwikkelingen plaats vinden.
Wat zal dit emotioneel voor jullie een mooie, maar ook zware periode zijn. Hopelijk wordt de sleutel van Kees gevonden! Veel succes! Groeten Francisca (doen jullie nog even de groeten aan Karen?) zij zal wel een grote steun voor jullie zijn!

Hannie en Peter Beekman spanje

In een woord geweldig,wij Zijn zo blij voor Jullie ,en ook voor de bijde opa,s en Oma,s.xxxxx.

Manon

Wat een topper is Kees! Tranen in mijn ogen...Len, we gaan snel afspreken hè?!

Esther

Wat een heerlijkheid! Geweldig! Tot dinsdag! X